EASTER SALE - 25% RABATT PÅ ALLA UTEMÖBLER!

EASTER SALE - 25% RABATT PÅ ALLA UTEMÖBLER!

 

Leverans hem till dörren

Din order levereras till din tomtgräns om du bor i villa samt fram till porten om du bor i lägenhet – mellan kl. 08-17 på helgfria dagar. Fraktpriset beror på vilket postnummer som varan ska levereras till. Våra fraktpriser är 299.-, 399.-, 499.- eller 799.-. När du skriver ditt postnummer på antingen produktsidan eller i kassan, får du upplyst fraktpriset till just ditt postnummer. Inbärning ingår ej.

Leveransförlopp


När du har köpt en vara på Unoliving.se, får du löpande information från oss, så att du vet när din vara förväntas att bli levererad:

2-4 vardagar efter beställning får du ett förväntat leveransdatum skickat per mail. Så snart din order har ankommit till slutterminalen, får du en SMS-avisering med en 8 timmars leveransintervall för leveransdagen. Om leveransdagen eller tiden inte skulle passa, finns det möjlighet att boka in en ny dag/tid, genom att kontakta fraktbolaget. Leverans ska dock bokas in senast 4 vardagar efter att du har mottagit SMS-aviseringen.


Ingen hemma vid leverans

Om du inte är på leveransadressen och kan ta emot varan när transportören kommer och det inte har avtalats att varan får levereras utan underskrift, kör transportören din vara i retur till terminalen och du blir kontaktad för att boka in en ny tid. Vi gör dig uppmärksam på att en ny utkörning kostar 399 kr som du blir fakturerad för. Om du inte önskar ny utkörning av din beställda vara, betraktas det som en annullering av köpet och 399 kr kommer då att dras av från beloppet på din kreditering av varan.

 

Transportskada


Skulle du mot förväntning ta emot ett skadat paket, eller om du upptäcker en skada på varan, ska detta anmälas snarast möjligt och inom 24 timmar, från det att du har mottagit paketet. Anmälan ska skickas via e-post.

Skicka följande information till kundservice@unoliving.se
- Ordernummer
- Vilken del som är skadad
- Foto på emballaget uvändigt
- Foto på emballaget invändigt
- Foto på själva skadan

Om paketet har synliga skador, ska detta alltid noteras på kvittensen. Om skadan inte är noterad, kan inte reklamation göras.

 

Reklamation


Skicka ett mail till vår kundservice på kundservice@unoliving.se
Mailet ska innehålla:
- Ordernummer
- Beskrivning av reklamationen
- Bilder

Vanliga frågor omkring leverans


När skickar ni varan till mig?


Den genomsnittliga leveranstiden är 2-3 veckor. Du får ett leveransbesked per mail, 2-4 vardagar efter beställning, med ett förväntat leveransdatum. Skulle det förekomma ändringar i leveransdatumet fram tills varan skickas från lagret i Danmark, får du ett nytt leveransbesked.

Kan jag själv hämta mina varor?


Nej, tyvärr. Vi har inga fysiska butiker, showrooms eller lager, där du kan hämta varorna.

Vilken tid på dagen levereras varan?


Leverans sker till huvuddörr i gatuplan, eller till tomtgräns i tidsrummet 8-17. Så snart din order har ankommit till slutterminalen får du en SMS-avisering med en 8-timmars leveransintervall för leveransen, som oftast sker 1-2 dagar efter avisering.

Jag kan inte vara hemma på leveranstidspunkten, vad gör jag?


Om du inte är hemma på den föreslagna leveransdagen, eller om du önskar få leverans en annan dag, ber vi dig att kontakta Bring genom att klicka på länken i SMSét eller på telefon 020-765 000 snarast möjligt efter att du har mottagit SMS-aviseringen. 

Måste jag personligen kvittera för försändelsen?


Endast mottagaren på försändelsen kan kvittera för leveransen. Om du informerar oss per e-post att varan får ställas utanför (t.ex. carporten), gäller detta som kvitto. Varan får härefter ställas utan kvittering och transportören tar en bild av varan, som dokumentation. Var uppmärksam på att ansvaret nu ligger hos dig som kund, efter att varan levererats som avtalat. Vår transportör och Unoliving.se är inte ansvariga för eventuella skador eller försvinnande.

Vad gör jag om varan är skadad?


Om du upptäcker att varan eller emballaget har skadats under leverans, kan du ta emot varan med förbehåll. Du tar förbehåll för att du har mottagit varan, genom att notera det på transportörens fraktsedel innan du skriver under. Du kan även neka varan vid synliga skador på själva varan. Kontakta oss direkt och inom 24 timmar på kundservice@unoliving.se eller 08-446 836 26 och meddela att du har nekat leverans av varan. Om emballaget är intakt och du ändå upptäcker att varan är skadad eller defekt, ska du anmäla det till vår kundservice.

Vad bör jag göra när jag får leveransen?


När du får dina varor, ska du alltid kontrollera att du har fått samtliga delar i din beställning. Kontrollera även synliga skador. Om emballaget har skador, ska du kvittera med förbehåll.

Vilka dagar levererar ni varor?


I samarbete med Bring, levererar vi alla helgfria vardagar mellan kl. 08.00 - 17.00.

Vad är mitt ansvar vid leverans?


Du tar över ansvaret för varan så snart transportören har levererat varan till dörren och du har kvitterat för paketet.